fredag 23. september 2011

Stilleben - og god helg !

Det er helg - og fredagen er uten tvil den beste dagen i uka. 
Jeg elsker hverdager, men hva er vel hverdager uten helg.!? 
Og hva er vel helg uten hverdager....?
lidyll utfordrer oss til å vise våre stilleben- og her er mitt bidrag. 
Stilleben er etterhvert kjent begrep innenfor boligstyling og innredning...
og det handler vel enkelt og greit om hvordan vi plasserer pynten. 
Eller sagt på en finere måte;

Stilleben (fra tysk, «still» og «leben», stille liv, franskNature Morte, død natur) er et kunstverk som gjengir objekter i ro, ofte som oppstillinger av hverdagslige gjenstander som enten er fra naturen (blomster, frukt o.l.) eller menneskelaget; vaser, glass, mat osv.
Se samling av mange lekre stilleben -eksempler på hennes blogg!



Her ligger fruen henslengt i sofaen med bena høyt, barneTV på TV, striper i håret,
 pepsi max i glasset, snart smågodt i skåla...
ja, sånn kort fortalt!

GOOOD HELG, kjære trofaste og herlige lesere !!
( Er så glad for at dere stikker innom !!!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kos deg, søs !!!
Fordi du fortjener det !
klem
Hilde

Gitte sa...

Fine bilder:) Det var noen flotte Green Gate kopper du har!
Klem Gitte

Lindas Lille Leilighet sa...

Morsomt at du definerer stilleben for oss;) Da jeg begynnte å blogge kjente jeg bare utrykket fra barneskolen da vi skulle male frukt:P hehe

Kjempefine bilder da:) Ønsker deg en god søndag:)

Lidyll sa...

Hei du!
...kjempe gøy at du hang deg på utfordringen inne hos meg! Flott bidrag-god fargeharmoni i bildene synes jeg, i tilleg til kontraster..og det kan jeg definitiv like!*smile*

Det er en gevinst til vinner inne hos meg etterhvert, men først kjører jeg i gang en avtemming...avstemmingen blir satt i gang i morgen*smile*

Flott kveld til deg!
Klem fra meg