søndag 9. oktober 2011

Herlig iskake og eplekake-muffins

Tenkte jeg skulle dele flere gode kakeoppskrifter med dere !
Jeg er en kakemons uten sidestykke. 
ELSKER kaker og desserter.
Kunne nesten hoppet over middagen- og gått rett på desserten, jeg..

ISKAKE  eller soft is-kake (som den også kalles) er nydelig! 
Jeg fikk oppskriften for mange år siden av min søster.
Den kan du blande i det du liker. Jeg liker å blande inn sjokolade.
Opphakket daimsjokolade eller kvick lunch sjokolade 
( den har litt salt i seg- passer godt sammen med det søte )
Du kan lage kjeksbunn ( Digistives +smør) om du vil, men trengs ikke..

OPPSKRIFT:
 1 pk krem
1 pk Philadelphia-ost
1 ts vaniljesukker
(piskes stivt)

4 eggeplummer
2 dl sukker
(røres godt)

Begge deler blandes godt sammen 
og tilsettes det du måtte ønske( f.eks opphakket sjokolade)
Fryses
Serveres litt tint ( myk)

EPLEKAKE-MUFFINS laget jeg etter inspirasjon fra en blogg..
(husker ikke hvilken)

Jeg laget Møllerens muffins røre 
( utrolig god, lag den med surmelk og egg!)
La så oppi eplebiter og strødde på sukker og kanel.
Gode og luftige eplekake-muffins !

Mmmm....
(selvfølgelig mye lekerere i noen fancy muffins-former...
og aller helst i noen store)

ENKLERE BLIR DET IKKE !

Mon tro om jeg skal snike meg ned i fryseren og smake litt mer av iskaka
..greit (og farlig!) med kakerester i frysa !

8 kommentarer:

Siri sa...

Såg fantastisk godt ut begge deler! Jeg er også en kakemoms :=)

Drømmehuset mitt sa...

Ser veldig godt ut:) Kake er alltid godt.

Klem

Unknown sa...

Åh, kaker og is <3 Jeg er også alt for glad i det. Jeg lagde også eplemuffins for litt siden, det er SÅ godt :)
klem Elisabeth

flink pike sa...

ferdigpakker av muffinsblanding med eplebiter i er supergodt og veldig enkelt!

The Rose Hypnosis sa...

Nydelige bakverk! Iskaken tror jeg skal prøves når vi får fin fint besøk fra Haugesund i morgen :) Gøy å oppdage denne bloggen! :)

Veronica sa...

mmmmmm! tror nesten denne uerfarne kakebakeren må prøve på dette altså!

anne-linn sa...

Mmmm, så godt det ser ut! Høres ut som det er bra at vi bare har 3 små fryseskuffer under kjøleskapet, for der er det ikke plass til noen kake. På den annen side savner jeg en fryseboks hvor det er plass til mer enn et par brød og noen middager... skulle gjerne hatt slik god bakst liggende!! Ha en fin høstferie :)

Precious Home sa...

Nam! Denne er jo så god!
Har smakt den før, men ikke visst om oppskriften;) Tusen takk:)

Ha en fortsatt fin kveld!