lørdag 19. november 2011

Lær å lage serviett-pomponger

Serviett-pomponger er så dekorativt på festbordet
- og veldig enkelt å lage..
Jeg lærte det nettopp, og nå vil jeg dele det med deg !

Du kan bruke alle typer flerlagsservietter. 
Jo større serviett, desto større pompong.
 Jeg hadde bare av den "vanlige" typen i hus, 
men vil anbefaler å prøve større.
 Veldig lekkert !

1. Legg ut servietten og riv av en tynn stripe på
den siden som ikke er "åpen".

 Du skal bruke den avrevet stripen etterpå.

2. Brett servietten som en vifte.

3. Bruk den avrevet biten til å knytte fast midten av "viften".

4. Dra opp alle lagene( og det er flere enn du tror...hihi).
Form det som en pompong.


Taaadaa!
Enkelt og greit.

Hva med å prøve det ut i et juleselskap ?



11 kommentarer:

Jeanne/Shelle86 sa...

Er det ikke sværrere? Tak for at dele :)

Fru Emma sa...

Thanks! Nå har jeg grubla over den servietten siden middagen i går:-) Kan føye til (med fare for at jeg kan utgi meg for å tenke mer praktisk enn estetisk) at det faktisk er bedre å tørke seg med servietten når den er sånn:-)

Unknown sa...

Det ble FINT;)
Takk for tips ♥
Skal prøves;)

Klem line

Heddas gode grunner sa...

Dette skal jeg også prøve en dag! Blir til pynt, men fine var de :)

Drømmehuset mitt sa...

Dette ble fint, Takk for flott tips:)

Klem

Fabelaktig sa...

hei på deg!
Jeg håper du har hatt en fin helg så langt,

I dag annonserte jeg premiene på utfordringen du er med på inne hos meg. Ta en titt du også :)

Fineste søndag!
Maia

Unknown sa...

så fint! Takk for tipset!
Anki

Veronica sa...

heia,

NÅÅÅÅÅÅ forstod jeg;-)

Sitter her med en vakker, hvit "snørose"!
Tusen takk!
klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Var kjempefint jo:D Må prøves! takk for tips:)

Anonym sa...

Hei!!!Har du forslag til noen servietter som er gode å bruke når en skal ha fargede pomponger??? Jeg prøver med blå (Ihr sine doble....),men det blir ikke veldig fint.....

Eva sa...

Så smart, dei blei jo kjempe fine. Må prøve dette nesten gong eg har selskap. :)